Sunday, March 15, 2015

Vad vi gjorde vecka 12

Veckan började med en gästföreläsning av event manager Linda Kullas, som jobbar för Lyyti, hon berättade jobbet hon för tillfället har och vad hennes arbetsuppgifter går ut på. Och öppnade då också begreppet eller titeln Event Manager ännu mera. Kullas berättade också om hennes arbets verktyg som underlättar hennes och Lyytis vardag, som då till exempel mjukvaran Hubspot som är till för att kunna skapa statistik och lätt upprätthålla ett företags sociala medier, och på så sätt ha bättre koll på marknadsföringen. Vår grupp ansåg detta och denna föreläsning vara intressant eftersom fortsätter vi med våra marknadsföringsstudier så kan det mycket väl hända att vi infinner oss inom samma arbetsuppgifter som en event manager någon gång under våra karrierer.

På torsdagen diskuterade vi marknadsföringens 4B, alltså branding, bilder, budskap och berättelser. Vi diskuterade även om vilken målgrupp vi har valt, hur vi vill nå fram till dem, vilket budskap vi vill förmedla och vad målet är.
Målgruppen är organisationer med betoning på ungdomsorganisationer som sportlag och scoutkårer. Våra planer för att nå dem är genom internet, med hjälp av sociala medier, SEO, evenemang och samarbete med organisationerna. Budskapet vi vill föra fram är “Sporttinappi är det bästa valet när man beställer printprodukter”.
Vårt mål är att få Sporttinappi till “top-of-mind”, vi skall skapa medvetenhet genom försäljningskanalerna som finns. Vi önskar engagera oss via evenemang och samarbete med organisationen och den önskade effekten är givetvis ökad försäljning, bättre synlighet och att de skall bli ett “top-of-mind” brand.

No comments:

Post a Comment