Sunday, February 22, 2015

Wille och tankar kring projekt 2


Personligen tycker jag att det intressanta med marknadsföring är att ta reda på varför människor vänder sig till vissa varor och tjänster medan undviker andra. Och det är bland annat det som vi funderat på i projekt 2 och skapat lite mera kött på benen till begrepp som kundbeteende, PR, konkurrensanalys, kundrelationer, med mera. Och jag tror att detta ger en bra grund inför nästa projekt och resten av kursen.  Inte bara för att vi fått en bättre baskunskap utan också för att vi utvecklat bättre gruppdynamik inom Team Know-How, vilket är tack vara de olika ”brainstorming” metoderna vi använt och de olika sätten att tackla problem.
För mig är denna kurs och de praktiska workshopparna en skön motvikt till de andra akademiska kurserna som vi samtidigt utför. Som till exempel LokalTapiola projektet där vi skapat en lösning på problemet och presenterat den i vårt eget marknadsstånd.

-Wille

No comments:

Post a Comment