Sunday, February 22, 2015

Robins aha-upplevelse i projekt 2

Projekt 2 börjar lida mot sitt slut, och det är dags att blicka tillbaka på vad jag har lärt mig. Vi har bl.a. pratat om kundlojalitet, vilket jag tyckte var mest intressant. Jag har kommit fram till att jag allt som oftast är en lojal kund, som håller sig till vissa märken och kedjor. Detta beror på att jag tycker om produkterna och fått bra service.

LokalTapiola uppdraget anser jag varit mest givande eftersom jag inte visste någonting om försäkringar och försäkringsbraschen före uppdraget. Jag har nu lärt mig vad det handlar om och därtill ännu analyserat och spekulerat i hur LokalTapiola borde agera i framtiden. En aha-upplevelse jag fick under presentationsmässan var att det i princip inte spelar någon roll ifall man har en superbra idé man vill sälja, om man inte klarar av att presentera den bra och samtidigt fånga intresset hos den man presenterar åt. Ifall man är jättedålig på att presentera sin idé och inte lyckas fånga lyssnarens uppmärksamhet, kommer man troligtvis inte få sålt sin idé. Även gästföreläsningen med Lasse Mäki-Hokkanen från Miltton fann jag givande, eftersom det hittills varit lite diffust vad man kan arbeta med som marknadsförare.

No comments:

Post a Comment