Thursday, January 29, 2015

LokalTapiola Uppdrag 29.1

LokalTapiola uppdraget går ut på att analysera marknadsföringen till studeranden med tyngd på deras kundbeteende.



 Under föreläsningen idag började vi fundera över kundprofiler som återfinns inom försäkringsbranschen. På basen av olika nöjdhetsgrader från mycket missnöjd till mycket nöjd.
Kundprofilerna vi utvecklade sträckte sig från studeranden till en medelålders marknadsföringschef.

Vi brainstormade under föreläsningen och funderade vad vi vet om försäkringsbolag och försäkringstjänster. Vi han smått spekulera kring hur försäkringsbolagens image bör vara. Som försäkringsbolag måste man vara personlig, det vill säga få kunden att känna som om de skulle vara den enda kunden, bry sig helt enkelt. Där ut över skapa en trygg känsla, det kan vara seriösa och jobbiga grejer med försäkringar och då måste man kunna lita på sitt bolag.

Vi listade också upp olika former av försäkringsbolag, för att komma igång med våra tankar och spekulationer. Vi tar dessa tankar med när vi fortsätter med projektet.

1 comment:

  1. Intressanta synpunkter och en bra inledning i arbetet med uppdraget.

    ReplyDelete